עצים מגניבים לגינה

גינת הבית היא המקום המושלם להמשך נפלא וטבעי של גידול עציצים צמחים וכמובן עצים, היא מאפשרת צמיחה זמינה כמעט עבור כל סוגי הצמחים (תלוי כמובן בכמויות השמש והאור) וגורמת לכל גינה להפוך מאזור חוץ של הבית אל גן קסום מלא ירק. אחד הטרנדים שהצטרפו אל הגינות המטופחות בשנים האחרונות הוא טרנד לא רק יפיפה אלא בריא, והוא לא אחר מאשר גידול עצים בגינה. גידול שכזה מצריך לא מעט השקעה סביב הגידול שלו, החל מאופי השתילה, כמויות המים והמיקום. אך מלבד זאת שתילה של עצים מהווה לא רק התחדשות של האוויר, אלא אווירה מטריפה בין אם דרך עצי פירות או עצי נוי.

עצי פרי

מבין עצי הפרי הבולטים שגדלים בישראל אפשר למצוא את עצי הדר הכוללים: עצי לימון, קלמנטינה, תפוז ואפילו אשכולית. כל אחד מהעצים הללו יכול להניב כמויות יפות של פירות בריאים ולעיתים מספר פעמים בשנה, כמו עץ הלימון שאת פירותיו אפשר לקבל גם בקיץ וגם בחורף. מלבד פירות אלו אפשר לשתול בגינה עצי פרי סובטרופיים הכוללים ביניהם פירות בריאים וטעימים כמו עץ מנגו, עץ אבוקדו, עץ ליצ'י ואפילו עץ אנונה. עץ האבוקדו לעומת שאר העצים הוא עץ ירוק עד שניתן להנות לא רק מפירותיו אלא גם מעלים יפיפיים וצל מעולה לגינה, לעומת זאת עץ המנגו דורש לא מעט השקייה ואקלים חם כשבסופו יתקבלו פירות בריאים ומתוקים.

עצי נוי

רגע לפני שנגיע אל עצי הנוי המעולים אשר מייצרים אווירה של גן בוטני בגינה, חשוב להכיר גם בעץ פרי וותיק במיוחד בארץ ישראל והוא כמובן עץ הזית. העץ הוא עץ ירוק עד במשך כל השנה, בעלים שלו ניתן להפיק סגולות שונות לרפואה ומפירותיו אפשר לקבל שמן מדהים וזיתים כבושים טעימים. עכשיו אל עצי הנוי המעולים דרכם אפשר לעצב את הגינה, הראשון מבניהם הוא לא אחר מ"עוזרר אדום" הגדל בין ארבעה עד שישה מטרים הוא קל לגיזום והוא מתאים לאזורים רבים בארץ החל מעמקים, מישור החוף ועוד. את הסוג השני ואולי הפחות מוכר הוא קטלב מצוי. עץ זה גדל עם גזע אדום ומתארך עד שישה מטרים, קצב הצמיחה שלו איטי והפריחה שלו ניתנת בחודשי מרץ ואפריל.