כיסאות רחצה לבטיחות מקסימלית בחדר האמבטיה

בטיחות בגיל מבוגר

ככל שאנו מתבגרים, אנו מאבדים הרבה מהניידות שלנו. למרות שזקנים רבים רוצים להישאר עצמאים, אפילו פעילויות יומיומיות כמו מקלחת ורחצה הופכות מאתגרות ומסוכנות יותר. מקלחות הן מקום מועד לנפילות ונפילות בגילאים מאוחרים עלולות להיות קטלניות ומזיקות עד מאוד. לנופלים יש סבירות גבוהה להיפצע ולסבול מנזק בלתי הפיך ואף להתאשפז ולהיכנס לניתוח כאשר מדובר בנפילות מעל גיל 65. סיכון זה גורם לזקנים רבים לעבור לבתי אבות או למוסדות סיעודים בגילאים אלו. אלו הנשארים בביתם חייבים לשפץ את הבית ולהיערך לקראת שינויי הגיל וחשוב להתחיל זאת מחדר הרחצה שהוא החדר המסוכן ביותר בבית. פרט לפסים נגד החלקה על הרצפות, מערכת התראה מתקדמת ומעקות עזר בקירות כדאי וחשוב לשעות שימוש בכיסאות רחצה. כיסאות רחצה מספקים יציבות במקלחת. הם מאפשרים למשתמש לנוח בזמן שהוא מתקלח, מה שיכול למנוע נפילות. כמובן שהם מונעים נפילות גם בשל העובדה שקשה ליפול אם אתה יושב. כיסאות רחצה גם מסייעים בכניסה וביציאה מהמקלחת.

ישנם בשוק מגוון כיסאות רחצה והבחירה ביניהם צריכה להיות לפי צרכי המשתמש והאתגר הפיזי שאיתו היא או הוא מתמודדים. האם יש צורך בשרפרף למנוחה או בכיסא עם גלגלים המאפשר מקלחת בישיבה ושימוש באסלה ללא קימה?

שני כסאות רחצה של קשישים לדוגמא

כיסא מקלחת רחב ומסיבי – אלו כיסאות איכותיים העשויים מסגסוגת אלומיניום ועור. כסאות אלו מתכווננים ופשוטים להרכבה ולתפעול. מדובר בכיסאות נוחים ויציבים עם חורי ניקוז ומנגנון מונע החלקה. תכונות עיקריות: עשוי מאלומיניום ועור, מתכוונן בגובה, מיועד לשימוש יומיומי.

כיסא מקלחת סטנדרטי הדומה לכיסא רגיל – מדובר בכיסא המאפשר ישיבה דומה לזו של כיסא רגיל רק במקלחת. גם כיסא זה מתכוונן בגובה. ניתן גם לפרק, לקפל ולאחסן אותו בקלות וכן להעמיד אותו גם במקלחת עם רצפה משופעת. מדובר בכיסאות יציבים מאוד היכולים לשאת משקל גדול יחסית ובשונה מהכיסאות הרחבים יש לו ידיות המאפשרות להשעין את הידיים משני הצדדים. תכונות עיקריות: גובה מתכוונן, מתקפל לאחסון, יכול לשאת משקל גדול מאוד, מתאים לאמבטיות מעוקלות.