חומרי איטום בישראל לעומת אירופה

חודשי החורף מביאים עימם לא מעט שינויים שונים, החל מהמרק שמתווסף אל התפריט של רבים מאיתנו ועד אל בגדי החורף שמחליפים את החולצות הקצרות במעילים מחממים. אך השינויים של החורף מתווסף גם הצורך בתחזוקה השוטפת של הבית, בו נצטרך לוודא כי גם הקירות החיצוניים שלנו אטומים, הגגות שלנו לא מועדים לפורענות ולחדירה של מי גשמים ובכך לשמור על בית יבש וחמים לאורך כל חודשי החורף. ובכדי לשמור על גג יבש ובטוח, חשוב לבחור את חומרי האיטום האפקטיביים ביותר עבור הגג שלנו כשכיום נוכל למצוא לא רק חומרי איטום ישראליים אלא גם אירופאיים.  נעזרנו בידע המקצועי של https://pazkar.co.il/product-category/%D7%97%D7%95%D7%9E%D7%A8%D7%99-%D7%90%D7%99%D7%98%D7%95%D7%9D/

חומרים וסוגי איטום

חודשי החורף הישראלי אינם נחשבים לחודשים "קשים" מלבד מעט הצפות בערי החוף לאורך הארץ, מרבית התושבים והערים אכן ערוכים למספר קטן של חודשי חורף. עם זאת בכדי לשמור על הגגות יבשים ולמנוע חדירה של מים, ישנם שלושה סוגים עיקריים של איטום ועוד לא מעט סוגים של חומרי איטום. הסגנון הראשון והדי חדשני בישראל הוא בעזרת חומרים ביטונומיים, שבחלק מהמקרים מוסיפים לחומרים אלו גם יריעות בד. השילוב בין חומרי איטום עמידים, גמישים וקשיחים אל יריעות בד מאפשר שמירה מצוינת של הגג לא רק בחודשי החורף אלא גם בעונות מלאות שמש. סגנון נוסף הוא המסורתי והוא נעשה על ידי זיפות הגג, כאשר חומר הזיפות מוכח כחומר עמיד ומעולה לשימוש עד עשור של שימוש.

חומרי איטום בישראל ובאירופה

באירופה חודשי החורף נחשבים למעט יותר ארוכים וגשומים, עם זאת חומרי האיטום שם מעט יותר שונים לעיתים אף אינטנסיביים. כך למשל קיימות לא מעט יריעות העשויות לאו דווקא מבד, אשר אמורות להעניק מחסה לבתים עם רעפים בזמן הגשם. לצד חומרים אלו קיימים גם לא מעט חומרי איטום ידידותיים לסביבה המצליחים לא רק לשמור על הגגות נקיים, אלא למנוע זיהום של האוויר בעת הייצור שלהן ובזמן השימוש בהם. אחד מאותם חומרים הוא "מונופלקס" המציע שכבת איטום היברידית, עימה ניתן לאטום את הגגות תוך כדי עמידות לתנאי מזק אוויר קשים במיוחד וכמובן ללא כל הימצאות של חומרים מסוכנים או רעילים.