איפה עושים טיולים לשומרי מסורת?

אתגרים פוטנציאליים עבור מטיילים שומרי מסורת

בעוד טיולים מאורגנים כשרים נועדו לספק חוויה מהנה ונעימה, ישנם כמה אתגרים אשר יכולים להתעורר במהלך המסע. בשל כך חיוני להיות מוכן למכשולים פוטנציאליים אלו ולהכין אסטרטגיות בכדי להתגבר עליהם. אחד האתגרים העיקריים הוא הבטחת שמירה קפדנית על חוקי הכשרות בזמן הנסיעה. זה יכול להיות מאתגר במיוחד במדינות שאינן בעלות רוב יהודי שבהן אפשרויות האוכל הכשר עשויות להיות מוגבלות ולדרוש מהמטיילים להצטייד באוכל מהבית.

כמו כן גם מחסומי שפה יכולים להציב קשיים, שכן מגבלות הכשרות במדינות עם שפות שונות עשויה להוביל לאי הבנות. בשל כך מומלץ להיעזר בחברת טיולים אשר בקיאה בארגון טיולים שכאלו, ובמידת הצורך לתרגם או לרשום הוראות כשרות בשפה המקומית בכדי להבטיח אוכל כשר ומקומי. בנוסף, מטיילים עשויים לרצות לבדוק את רמת השגחת הכשרות הניתנת במהלך הטיול. חיפוש הבהרות לגבי רמת הפיקוח היא דרך פרואקטיבית להבטיח את מענה של צורכי הכשרות במידה וקיימים כאלו.

יעדים מלהיבים לשומרי מסורת

בעוד שישראל היא יעד בולט לטיולים כשרים עבור יהודי התפוצות, ישנן עוד מדינות שובות לב שכדאי לקחת בחשבון לקראת הטיול מאורגן וכשר. יעדים אלה מציעים חוויות תרבותיות ייחודיות והזדמנויות להכרה של תרבויות שונות

  • ספרד: אחת המדינות המרהיבות שגובלת בין יבשת אפריקה לאירופה, אשר מאפשרת להתעמק בהיסטוריה יהודית עשירה של ערים כמו ברצלונה, ג'ירונה וטולדו, תוך התמקדות ספציפית במורשת הספרדית והכרת ההיסטוריה היהודית. יעד זה מאפשר גם לחקור בתי כנסת עתיקים, טיולים ברחובות ההיסטוריים, והתענגות על מאכלים מקומיים כשרים.
  • מרוקו: עוד מדינה מופלאה ביבשת אפריקה המציעה יציאה למסע בהיסטוריה של יהודי מרוקו בערים כמו מרקש, פס וקזבלנקה. יעדים אלו מציעים שילוב ייחודי של חקר תרבות והרפתקאות קולינריות כשרות.
  • איטליה: במדינת המגף נוכל לגלות היסטוריה יהודית עשירה אשר נטעה שורשית בערים כמו רומא, ונציה ופירנצה. גם שם נוכל לבקר בבתי כנסת עתיקים, לחקור רובעים היהודיים עתיקים, ולהנות במורשת התרבותית של אבני החן האיטלקיות.
  • דרום אמריקה: במדינות אמריקה הלטינית נוכל לחקור יעדים כמו בואנוס איירס וסנטיאגו, שם משגשגות קהילות יהודיות תוססות. ערים אלה באמריקה הלטינית מציעות חוויות תרבותיות ייחודיות, מביקורים בבתי כנסת ועד לטעימה של מטבח כשר אותנטי וייחודי.

למידע נוסף https://geshertours.co.il/

אושר ואושר – זה אפשרי

"והם חיו באושר עד עצם היום הזה" ! והיום הזה הגיע, ומה קרה? עדיין חיים באושר? אולי התגרשו? חיים יחד אך מרוחקים אלף שנות אור? למה לא מדברים על זה? מדוע האגדות מתארות מערכות יחסים כה מושלמות ללא שום קשר למציאות? טוב, לא סתם נקראות אגדות. 

ואם נעבור לרגע מארץ האגדות…נפגשים, מתאהבים, חושבים שעל פסגת האולימפוס וכל החיים ורודים ומושלמים. מתארת לעצמי שרובנו חווינו את ההרגשה הזו. קלילות בלתי מובנת, חיוך שלא נמחק מהפנים, הכול, אבל באמת הכול פשוט מושלם. 

ואז מה? ואז בונים חיים משותפים על חוקיות בריאה (להרחבה ראו https://aspbasilicata.net/ )

לפחות זה באידיאל, בפועל כמו כל סרט, הוא מגיע לסיום, עד עצם היום הזה מגיע במהירות. ההתאהבות חולפת לה פתאום החיוך כבר לא מרוח על הפנים, הרבה שאלות, המון טענות והרהורים. מתחילים לפזול לצדדים ואז מגיעים לצומת דרכים, רובנו הגענו למצב הזה לא מעט פעמים ופנינו שמאלה שהובילה אותנו לפרידה. אחרי מספר פעמים מתחילים להבין ששום קשר לא יכול להחזיק מעמד לאורך זמן אם לא בונים ומתחזקים אותו באופן קבוע. זה נקרא לבנות אהבה. נכון, זה נשמע יבש אין בזה את הניצוץ והרגש שבהתאהבות הראשונית אבל זה רק נשמע יבש. אחרי שמצליחים לבנות את האהבה במדרגה הנמוכה ביותר, מבינים שהיא המשך של הפרק הראשון שנקרא התאהבות ואז מתחילים להבין שקשר יציב וחזק לא מבוסס על הניצוץ הראשוני אלא על עבודה קשה יומיומית של המון ויתר, לקיחת אחראיות גם כשלא בא, שליטה עצמית ובעיקר לא להאמין לקול הפנימי הזה שצץ לו מדי פעם, טוב הרבה פעמים, שדוגר לך במוח :לברוח מכאן, לא טוב לי, חופש עכשיו!! זה לכל החיים? 

אהבה ממבט ראשון היא תחנה אחת קטנה מאד במערכת יחסים סבוכה ביותר. עם קצת מודעות, רצון, הרבה עבודה עצמית שלהתעלות מעל המחשבות שצפות להן עד כמה שאני צודקת והוא טועה, משחק טוב שהופך את הכול לקל יותר,אפשר להצליח להגיע לקשר מקסים, יציב, שמתחדש לו ומרגיש שזו האהבה האמיתית. 

זה אפשרי. 

פיתוח מנהלים

ניהול של עסק או חברה הוא איננו דבר פשוט, הוא דורש התנהלות אל מול עשרות גורמים שונים החל מעובדים בדרגות שונות ועד לשיתופי פעולה עם חברות ומוסדות בינלאומיים ומקומיים. אך לא רק התנהלות ויחסי תקשורת בין גורמים שונים, אלא גם דורש מעקב וניהול משימות של העובדים, פיתוח אפיקי אישיים ועדכון של כלי ניהול נוספים וקריטיים. על כן לא מעט בעלי חבורת ומנהלים מבקשים להקפיד לא רק על ימי לימוד והעשרה לכלל העובדים, אלא גם בפיתוח מתמיד של מנהלים על מנת שיוכלו לשייף את עבודתם ולשמור על חדות לאורך זמן. חיפשנו טיפים בנושא באתר https://elitecode.co.il/

תוכנית ייעודית בפיתוח מנהלים

כיום חבורת רבות זקוקות לשירותי תקשורת, הסעדה, פרסום ותמיכה טכנית ועוד שירותים אחרים אך בכדי לשמור על מנהלי החברה חדים כתער בעת הניהול שלה חשוב גם לבנות תוכנית ייעודית להתפתחותם של המנהלים. תוכנית שכזו אמורה לכלול בתוכה מספר נקודות קריטיות וחשובות, כאלו הזקוקות לריענון באופן מתמיד כמו ניהול זמן, ניהול תקציבים וניהול אנשים. נקודות אלו עלולות לגבות מכל חברה לא מעט כסף במקרים של ניהול כושל, החל משימוש לא נכון במשאבי האנוש של החברה ועד לניהול זמן לוקה ואי עמידה בזמנים. יחד עם זאת שבתוכניות כאלו תהיה קיימת התייחסות גם עבור יכולת הפידבק והמעקב של המנהלים שכן התנהלות נכונה בעזרת משוב ומעקב אחר מדדים שונים, הן מבחינת שדרת העובדים והן מבחינת אפליקציות ותוכנות שונות הינה קריטית לניהול מערכות במאה העשרים ואחת.

פיתוח אישי ועדכני

תוכניות לפיתוח מנהלים יצטרכו לא רק לשמר התנהלות נכונה לאורך זמן, אלא גם להעניק פיתוח אישי עבור המנהלים אשר יוכל לפתח ולחדד את אופיו הייחודי של כל מנהל. בין אם מדובר במפגשי ייעוץ סביב נושאים שונים כמו ניהול משברים ועד קריאה כתבי עת, הזמנה לכנסים רלוונטיים ועוד מגוון נושאים ודרכים שיעניקו אפיק התפתחות אישי מסודר וראוי למנהל החברה. כמו כן חשוב להקפיד ולשמור על תוכן מעודכן, לא רק לזהות טרנדים חולפים או שימוש בטכנולוגיות שונות אלא גם רכישה של כלים עדכניים לניהול בין אם בדרכים חדשות כמו כיצד לגבש צוות עובדים ועוד.

חתימות נדרשות לאישור בנייה

בעבור בנייה וסוגים שונים של שיפוץ בבית שלנו, נדרש לעבור במרבית המקרים הליך של קבלת היתר בנייה אשר מורה על האישור לבצע שינויים כאלו ואחרים ולרבות לבנות בניין חדש לאחר קבלת אישור מהוועדה מהקומית. הליך זה מלווה את בעלי הנכס ולרבות הקבלנים מתחילת הבנייה ועד לסופה, החל משרטוטי התכנון ועד לאופי חומרי הבנייה ועד לאזור ייעודי עבור פסולת הבנייה. לכן לפני בנייה חדשה של בית או שיפוץ מאסיבי, כדאי להליך את ההליך של קבלת היתר בנייה שכמובן במקרי בנייה שונים עלולה לדרוש עוד מספר אישורים הנעים בין מודעות בעיתון ועד לאישורים בכתב. מומלץ מאוד להיעזר במומחים לנושא כמו חברת נתיבי הקמה.

שלבים ראשוניים בקבלת היתר בנייה

לא כל בנייה דורשת קבלת היתר בנייה, החל מהרמת פרגולה, גדר או מחסן נייד ניתן להגיש בקשה מהירה עם תשריט. אך כאשר מדובר בהוספה של קומה, בנייה חדשה ושימוש אחר מההגדרה של השטח ועוד שינויים בעיקר חיצוניים, יידרשו בקבלת היתר בנייה לפני התחלת העבודה. השלב הראשון הוא קבלת מידע רלוונטי עבור הנכס והוא תיק מידע תכנוני, שבו אמורים להיות כל ההנחיות וההוראות לכל שלבי הליך הרישוי הקשורים אל הנכס וסביבתו. שלב שני הוא כמובן תכנון של השיפוץ/בנייה על פי המידע שנתקבל, כך ניתן יהיה לבצע התאמות לפי זכויות הבנייה ותוכניות עתידיות. את תכנון הבקשה יש לעשות על ידי אדריכל מוסמך.

שלבים סופיים וחתימות

לאחר תכנון הבקשה בצורה מדויקת ומותאמת למידע שנתקבל, יש להגיש את הבקשה יחד עם כל המסמכים הרלוונטיים על פי הרשות כאשר בחלק ידרשו אישורים גם של גופים חיצוניים, החל מיועצי נגישות ועד אל פיקוד העורף וכל זאת בהתאם למיקום ודרישות הוועדה המקומית. במידה והוועדה מאשרת את הבנייה ואם המבנה הינו מבנה משותף, על בעל הנכס או מבקש הבקשה להשיג אישור חתום של מעל לשבעים אחוזים מבעלי הדירות בכנס. במידה ובעל הנכס מבקש לבנות על גבי מגרש, עליו יהיה לפרסם את אופי התוכנית בעיתונים ובאזור גלוי לבעלי מגרש הסמוכים למגרש בו תתבצע הבנייה. כמובן שבהליכים אלו חשוב להיוועץ עם אנשי מקצוע מתאימים, על מנת להפוך את ההליך למהיר ויעיל עד כמה שניתן.

חומרי איטום בישראל לעומת אירופה

חודשי החורף מביאים עימם לא מעט שינויים שונים, החל מהמרק שמתווסף אל התפריט של רבים מאיתנו ועד אל בגדי החורף שמחליפים את החולצות הקצרות במעילים מחממים. אך השינויים של החורף מתווסף גם הצורך בתחזוקה השוטפת של הבית, בו נצטרך לוודא כי גם הקירות החיצוניים שלנו אטומים, הגגות שלנו לא מועדים לפורענות ולחדירה של מי גשמים ובכך לשמור על בית יבש וחמים לאורך כל חודשי החורף. ובכדי לשמור על גג יבש ובטוח, חשוב לבחור את חומרי האיטום האפקטיביים ביותר עבור הגג שלנו כשכיום נוכל למצוא לא רק חומרי איטום ישראליים אלא גם אירופאיים.  נעזרנו בידע המקצועי של https://pazkar.co.il/product-category/%D7%97%D7%95%D7%9E%D7%A8%D7%99-%D7%90%D7%99%D7%98%D7%95%D7%9D/

חומרים וסוגי איטום

חודשי החורף הישראלי אינם נחשבים לחודשים "קשים" מלבד מעט הצפות בערי החוף לאורך הארץ, מרבית התושבים והערים אכן ערוכים למספר קטן של חודשי חורף. עם זאת בכדי לשמור על הגגות יבשים ולמנוע חדירה של מים, ישנם שלושה סוגים עיקריים של איטום ועוד לא מעט סוגים של חומרי איטום. הסגנון הראשון והדי חדשני בישראל הוא בעזרת חומרים ביטונומיים, שבחלק מהמקרים מוסיפים לחומרים אלו גם יריעות בד. השילוב בין חומרי איטום עמידים, גמישים וקשיחים אל יריעות בד מאפשר שמירה מצוינת של הגג לא רק בחודשי החורף אלא גם בעונות מלאות שמש. סגנון נוסף הוא המסורתי והוא נעשה על ידי זיפות הגג, כאשר חומר הזיפות מוכח כחומר עמיד ומעולה לשימוש עד עשור של שימוש.

חומרי איטום בישראל ובאירופה

באירופה חודשי החורף נחשבים למעט יותר ארוכים וגשומים, עם זאת חומרי האיטום שם מעט יותר שונים לעיתים אף אינטנסיביים. כך למשל קיימות לא מעט יריעות העשויות לאו דווקא מבד, אשר אמורות להעניק מחסה לבתים עם רעפים בזמן הגשם. לצד חומרים אלו קיימים גם לא מעט חומרי איטום ידידותיים לסביבה המצליחים לא רק לשמור על הגגות נקיים, אלא למנוע זיהום של האוויר בעת הייצור שלהן ובזמן השימוש בהם. אחד מאותם חומרים הוא "מונופלקס" המציע שכבת איטום היברידית, עימה ניתן לאטום את הגגות תוך כדי עמידות לתנאי מזק אוויר קשים במיוחד וכמובן ללא כל הימצאות של חומרים מסוכנים או רעילים.

איך בוחרים חיתולים למבוגרים?

בלא מעט נקודות זמן בחיינו נצטרך לעשות שימוש במוצרים שונים בכדי לעבור את היום "בשלום", בין אם אנו רגישים אל חשיפה ממושכת אל השמש ובין אם אנו זקוקים למדרסים ברגליים בכדי לעמוד שעות מרובות. אך כאשר רובנו מגיעים אל גילאים מופלגים, ככל הנראה שאנו או קרובי המשפחה שלנו נצטרך לעשות שימוש בחיתולים למבוגרים בכדי לשמור על היום שלנו יבש ונעים. הבחירה במוצרים אלו עלולה להיות מביכה אך עם זאת, היא הינה חשובה ואפקטיבית במיוחד על מנת לאפשר גם למבוגרים שבנינו להרגיש בנוח עם גופם ולהנות משגרת חיים בריאה ונקייה.

איך בוחרים חיתולים למבוגרים? כמובן שכמו כל בחירה של כלי עזר כזה או אחר חשוב לבצע התאמה אל האדם העושה בו שימוש, כך למשל נצטרך להכיר איזה גודל של חיתול נצטרך ובחלק מהמקרים מומלץ גם לוודא את היכולות האלסטיות של החיתול. מאפיין שני הוא כמובן אופי השימוש, בין אם נדרשת חיתול יעיל ואפקטיבי לשעות היום ובין אם נדרש חיתול דווקא לשעות הערב על מנת לשמור על שינה יבשה ונעימה. הפרמטר השלישי הוא כמובן כמות הספיגה הנדרשת, בין אם מדובר בכמויות מזעריות של שתן ובין אם מדובר בצואה חשוב לבחור את החיתול אשר יוכל לספוג ולשמור על ריח נעים גם במקרים הכי "קיצוניים". וכמובן המאפיין האחרון הוא רוך הבד והיכולת לשמור על לחות העור וזרימת האוויר בזמן השימוש בו.

חיתולים מומלצים למבוגרים

כאשר מדובר בחיתולים מומלצים למבוגרים חשוב לא רק לדעת איך לבחור כאלו, אלא גם כיצד להתאים אותם אל אופי הלבוש שלנו. לכן הדגם הראשון עליו נמליץ יהיו אלו מכנסוני החיתול של חברת שקמה, המציעה חיתולים המתאימים לשימוש יומי ובעל שיעור ספיגה גבוהה במיוחד. יחד עם זאת השימוש בהם יכול להשתלב במגוון מכנסיים וללא צורך בהתאמה מיוחדת. דגם לא פחות מומלץ של חיתולים הוא של חברת "נוצה" המציע רמת ספיגה גבוהה במיוחד ונחשב ליעיל במיוחד עבור עור רגיש וכמובן למניעה של פצעים. דגם אחרון הוא של חברת "אברי פורם 3 L " המציעים רמת ספיגה מצוינת ומגע רך גם לשעות הלילה וגם לשעות היום, עם יכולת ספיגה של עד 3400 מ"ל!

שתלים קצרים

טיפולי שיניים נחשבים לבין הטיפולים השכיחים בעולם המערבי, כאשר טיפולים אלו מתלווים אל חיינו החל מגילאים מוקדמים למדי ועד הגעינו אל גילאים מופלגים למדי. לצד השכיחות הגבוהה של טיפולים אלו, גם היעילות שלהן גדלה והפכה להרבה יותר אפקטיבית כאשר סל הכלים שיש לכל רופא כיום הרבה יותר רחב מבעבר. בין אם מדובר ביכולת לבצע הלבנות שיניים ועד היכולת לטפל בהשתלות מורכבות הדורשות השתלה של שתלים קצרים, כאשר הדוגמא האחרונה נחשבת לפרוצדורה די שכיחה אותה עוברים מעל למאה אלף מטופלים בשנה. כך שבמקרים של השתלת שיניים, מומלץ לוודא כי הרופא המטפל אכן יוכל להעניק לנו פתרונות מצוינים כמו שתלים קצרים.

מתי נזדקק לשתלים קצרים?

השימוש בשתלים קצרים בישראל הפך לדי שכיח, כאשר גם מטופלים בני הגיל השלישי אך גם מטופלים מכל שכבות הגיל באוכלוסייה, עושים שימוש יעיל במיוחד בשתלים אלו. אך הסיבות בגינן נצטרך שתלים מתבססות בעיקר סביב מחסור בעצם השן, אשר עלול להתקיים דרך מספר לא קטן של סיבות. אחת מהן היא כאשר קיימת דלקת חניכיים קשה, אשר עלולה לפגוע בעצמות השיניים ולהוביל לכדי פגיעה משמעותית בכמות העצם ובחשיפה של השיניים. סיבה נוספת היא במקרים של עששת חמורה ובדומה לדלקת בחניכיים, גם היא עלולה לפגוע בכמות העצם בשן ולהוביל לכדי השתלה ולרבות שימוש בשתלים קצרים.

אילו שתלים קצרים קיימים? כמו שציינו מעל השימוש בשתלים קצרים בישראל נחשב לדי שכיח, אך למרות השכיחות קיימות רק שני חברות המציעות שתלים כאלו בישראל. הראשונה היא חברת פרימדיון הישראלית, אשר עיצבה שתלים בצורת פירמידה המגיעים עם מנגנוני הרחבה ויכולת שחרור לחץ מבוקר. החברה השנייה ממנה נוכל להנות משתלים קצרים איכותיים לא פחות, היא חברת "בייקון" האמריקאית, המציעה מספר גדול של שתלים קצרים ובגדלים שונים החל מ3 מ"מ ועד לשתלים בקוטר 6 מ"מ. ההתאמה של שתלים אלו נעשית כמובן לאחר סבב בדיקות הכולל צילומים, בדיקה של רופא חניכיים במקרה של דלקות חמורות ובמקרים של פגיעה בשורשי השן נדרשת גם בדיקה של מומחה שורש.

תבניות אפייה לתנור

הטכנולוגיה כיום מציעה מגוון רחב של חידושים שונים, החל מחידושים רפואיים ועד לחידושים אופנתיים שונים כמו השעונים החכמים ועוד. אך כאשר מדובר בעולם הקונדיטוריות אי אפשר שלא להתעלם מהמגוון הרחב והעצום של חומרי הגלם המוצעים כיום, כאשר לצידם קיימים עוד מגוון רחב של מוצרים נלווים לאפייה המאפשרים "קפיצת" מדרגה של ממש כמו תבניות אפייה לתנור. תבניות אלו מאפשרות שימוש מסוגנן שונה ומשתנה בין סוגי המאפים שנבקש לאפות, כך למשל כיום ניתן לשלב מגוון עצום של צורות אפייה אשר יכללו גם תבניות אפייה העשויות מחומרי גלם מעולים אותם ניתן לנקות בצורה קלה ומהירה.

תבניות אפייה לתנור – הסטנדרטיות והמוכרות

כאשר מדובר במוצרי בישול ובעיקר במוצרי אפייה שונים, אי אפשר שלא להתעלם מהסגנונות השונים הקיימים כיום. אך התבניות השכיחות והפופולריות אלו בעיקר תבניות ה"קפיץ", הקיימות בעיקר בעיצובים "עגולים" סטנדרטיים ובצורות מלבניות הנקראים "אינגליש קייק". גודלן של תבניות אלו נע בין גדלים של 20 ס"מ ועד ל24 ס"מ ואף יותר. תבניות אלו מבוססות על פני מגוון חומרים שונים, כמו אלומיניום בשילוב חומרים שונים כמו חומרים קרמים שונים. שילוב חומרים אלו מאפשרים לא רק בישול ארוך אלא גם בטמפרטורות שונות ולרבות עד כ250 מעלות, כאשר יכולת הניקוי הפכה גם היא להרבה יותר קלה בעזרת שילוב אותם החומרים השונים.  

תבניות אפיה משונות ומגוונות

לצד התבניות המסורתיות אליהן כולנו התרגלנו, הצטרפו בשנים האחרונות אל עולם האפייה הביתי גם יכולות בישול שונות כמו של פיצות. על כן ניתן למצוא גם לא מעט תבניות איכותיות להכנה של פיצה בצורה מהירה על ידי התנור הביתי, כאשר מרבית תבניות אלו מגיעות בגדלים של 31 ס"מ ועד ל35 ס"מ ואף יותר. כמו שאר התבניות השונות גם תבניות הפיצה עשויות מחומרים קלים לניקוי ואפייה, ואליהן מצטרפות עוד תבניות אחרות ומתקדמות. אחת מהן היא תבנית קוגלהף המעולה, אשר מגיעה גם כן בגדלים שונים ובמחירים משתנים ומאפשרת אפייה של מגוון עוגות מכל הסוגים ובגדלים משתנים ובעלת יכולות ניקוי מעולות והשימוש בטמפרטורות די גבוהות ולאורך זמן.

בין שמחה לעצב

מדהימה אותי היכולת של ילדים לעבור ממצב רוח של שמחה למצב רוח של עצב גדול, ברגעים ממש. איך גלגל מסתובב לו והם שם, טוטאליים לחלוטין בתחושותיהם. כיף להם. אין שמירת טינה לאורך זמן, זה בטוח. יכולת ההסתגלות שלהם למצבים מעוררת קנאה. כך אני מתבוננת בבתי הקטנה. תקופה של שנה ואף יותר, שהמציאות משתנה לנגד עינינו, והיא מאושרת בחלקה. לרגע הולכת לבית ספר, לרגע בבית, פוגשת חברות, פתאום נתק, סבא וסבתא לא מגיעים במשך שבועות ארוכים, והיא מסתגלת לכל. שואלת, מסוקרנת, ונשארת שמחה.  

איזו שנה, איזו תקופה! באמת לא פשוטה כמו שאומר מיכאל לייטמן. לפעמים תוהה אם זו באמת המציאות או שמא אתעורר לי מאיזה חלום?! תקופה של טוויסט בעלילה, זה בטוח. אולי נפרדים מן המוכר? אולי פנינו מועדות לחיים חדשים לגמרי? עדיין לא ידוע. מגששים באפלה ותחושות מעורבים מציפים מבפנים. 

לרגע שמחה גדולה, אושר אמיתי. תקופה של רגיעה. זמן איכות עם המשפחה. אין גירויים חיצוניים. תפקיד האם מקבל משמעות נוספת. אמא בבית, עמוד התווך. עובדת פחות, משקיעה ודואגת לבנות עם כל הלב והנשמה. אוכל ביתי, כביסה נקייה, עזרה בשיעורים, שיחות, משחקים. יש זמן פתאום לדברים שלפני שנה בטוח הוזנחו. רגעי חסד ממש. מרגישה שזכיתי, וזכיתי בגדול! אך טבעו של האדם, מה לעשות, הוא  להסתובב בקרוסלת החיים ולהבין שכנראה השמחה לא הייתה מתגלה לולא העצב היה צץ לו כך, ללא שום רמז מקדים. 

עצב גדול שהחיים השתנו כך פתאום, שאין רגע לעצמי! שאלוהים ישמור, אין חנות פתוחה שאוכל לרוץ אליה ולגהץ את האשראי,  להרגיש עצמאות, להיכנס לרכב ופשוט לנסוע. לקנות כרטיס טיסה ולקפוץ לאיזה סופ"ש בחו"ל, מה לא מגיע לי? זה העצב הגדול. ההסתכלות הלקויה הזו על החיים. על חוסר היכולת להבחין בין עיקר לטפל. לשים בצד את העצמי האגואיסטי שכל כך יודע לחשוב רק על עצמו ולהבין שהזדמנות מיוחדת במינה נפלה בחלקי, להתבונן ולהבין מהי שמחה אמיתית. לא קשורה בעצמאות שלי. לא קשורה במשהו גשמי חדש שקניתי לעצמי. לא בחו"ל ולא בכלום. עצב ושמחה, אחד גורר את השני ותפקידנו להישאר מאוזנים בין שני המצבים המופלאים הללו. ללמוד קצת מילדינו איך לעבור ממצב למצב, לא יזיק כלל! 

פורטל פיננסי מוביל באנגלית

השקעות ככל הפעולות שאנו נעשה בחיינו, ידרשו מאיתנו לא אחת גם הכנה משמעותית וראויה בכדי להשקיע בצורה מוצלחת ועם מינימום הפסדים עד כמה שניתן. אך בראש ובראשונה אנו נהיה חייבים מקורות מידע על מנת להבין ולנתח את תנודות השוק השונות, אשר מושפעות רבות גם מהודעות חדשותיות ולעיתים אפילו מראיון קצר עם מנכ"ל חברה בינלאומית. על כן במקרים של השקה בינלאומית ואפילו השקעה מקומית, מומלץ להכיר פורטל פיננסי מוביל באנגלית, גם בשביל לקבל מידע אמין וזמין בנוגע למתרחש בעולם וגם לדעת מה תהיה המנייה החמה הבאה או הטרנד הבא להשקיע בו.

פורטל פיננסי מוביל באנגלית-המלצות

בשנים האחרונות טרנד ההשקעות רק הולך וגובר, אנו יכולים לראות זאת החל מטרנדים משתנים לאורך הרבעונים והשנים ועד לחילופי מעמדות בתחום המניות ובתי ההשקעות השונים. ובכדי להגיע אל אל מקורות ידע רלוונטיים עבור מנעד של השקעות, נוכל להשתמש בפיצ'ר של גוגל הנקרא "גוגל פניינס" המרכז מגוון ידיעות חדשותיות מכל רחבי העולם, אירועים משמעותיים וכמובן רשימת מניות מובילות בבורסות המובילות.
לצד הפיצ'ר של גוגל נוכל להנות גם מאתר OANDA המחזיק בניסיון פיננסי וניתוחי של מעל לעשרים שנים, ובו נוכל להשתמש דרך התחברות למערכת ולצפות במנעד רחב של שווקים, סחורות ומט"ח מכל רחבי העולם ובצורה מקוונת ומעודכנת.

פורטלים נוספים

ומעבר לשני האפשרויות הנהדרות הללו בכדי להתעדכן ולהכיר את עולם המניות והשווקים הבינלאומיים, ניתן כיום להיעזר גם באתר GURUFOCUS המציע בתוכו ריכוז חדשותי פיננסי נרחב הכולל סקטורים כמו חברות טכנולוגיה שונות, עסקאות אחרונות, ראיונות ועוד אמצעים מעולים להבנה והכרה בשטחי המסחר השונים ברחבי הועלם. וכמובן אחת ההמלצות האחרונות הוא לא אחר מאשר אתר Bloomberg  הנחשב שנים ארוכות לאחד מאתרי החדשות הפיננסיות המובילים בעולם, אשר מכסה בצורה עקבית ורחבת היקף את כל השינויים הכלכליים בעולם, כל הידיעות המגוונות והרלוונטיות להשקעות ועוד מגוון תחומים כמו מט"ח, קריפטו ואפילו את המלחמה באוקראינה. כל אלו יכולים להוות בסיס מעולה עבור לא מעט משקיעים שונים, החל ממשקיעים מתחילים ועד לכרישי נדל"ן.