הטכנולוגיה כיום מציעה מגוון רחב של חידושים שונים, החל מחידושים רפואיים ועד לחידושים אופנתיים שונים כמו השעונים החכמים ועוד. אך כאשר מדובר בעולם הקונדיטוריות אי אפשר שלא להתעלם מהמגוון הרחב והעצום של חומרי הגלם המוצעים כיום, כאשר לצידם קיימים עוד מגוון רחב של מוצרים נלווים לאפייה המאפשרים "קפיצת" מדרגה של ממש כמו תבניות אפייה לתנור. תבניות אלו מאפשרות שימוש מסוגנן שונה ומשתנה בין סוגי המאפים שנבקש לאפות, כך למשל כיום ניתן לשלב מגוון עצום של צורות אפייה אשר יכללו גם תבניות אפייה העשויות מחומרי גלם מעולים אותם ניתן לנקות בצורה קלה ומהירה.

תבניות אפייה לתנור – הסטנדרטיות והמוכרות

כאשר מדובר במוצרי בישול ובעיקר במוצרי אפייה שונים, אי אפשר שלא להתעלם מהסגנונות השונים הקיימים כיום. אך התבניות השכיחות והפופולריות אלו בעיקר תבניות ה"קפיץ", הקיימות בעיקר בעיצובים "עגולים" סטנדרטיים ובצורות מלבניות הנקראים "אינגליש קייק". גודלן של תבניות אלו נע בין גדלים של 20 ס"מ ועד ל24 ס"מ ואף יותר. תבניות אלו מבוססות על פני מגוון חומרים שונים, כמו אלומיניום בשילוב חומרים שונים כמו חומרים קרמים שונים. שילוב חומרים אלו מאפשרים לא רק בישול ארוך אלא גם בטמפרטורות שונות ולרבות עד כ250 מעלות, כאשר יכולת הניקוי הפכה גם היא להרבה יותר קלה בעזרת שילוב אותם החומרים השונים.  

תבניות אפיה משונות ומגוונות

לצד התבניות המסורתיות אליהן כולנו התרגלנו, הצטרפו בשנים האחרונות אל עולם האפייה הביתי גם יכולות בישול שונות כמו של פיצות. על כן ניתן למצוא גם לא מעט תבניות איכותיות להכנה של פיצה בצורה מהירה על ידי התנור הביתי, כאשר מרבית תבניות אלו מגיעות בגדלים של 31 ס"מ ועד ל35 ס"מ ואף יותר. כמו שאר התבניות השונות גם תבניות הפיצה עשויות מחומרים קלים לניקוי ואפייה, ואליהן מצטרפות עוד תבניות אחרות ומתקדמות. אחת מהן היא תבנית קוגלהף המעולה, אשר מגיעה גם כן בגדלים שונים ובמחירים משתנים ומאפשרת אפייה של מגוון עוגות מכל הסוגים ובגדלים משתנים ובעלת יכולות ניקוי מעולות והשימוש בטמפרטורות די גבוהות ולאורך זמן.