סטטיסטיקה של זכייה בצ'אנס

מבין לא מעט הגרלות שונות שיש בלוטו, הזכייה בהגרלת צ'אנס נחשבת להגרלה בעלת סיכויי הזכייה הגבוהים ביותר מבין ההגרלות של הלוטו כאשר הסיכויים לזכייה במקום הראשון עומדים ביחס של 1:4,096.
ההגרלה עצמה מסתמכת על בחירה של קלפים שזהותם באמצעות כדורים, יחס הזוכים בהגרלה זו נחשב לדי גבוהה וכחלק מכך גם כמות ההגרלות אשר מתבצעת מידי יום היא גדולה כאשר מידי יום מתבצעות קרוב לשבע הגרלות צ'אנס. כל אלו הופכים את ההגרלה הזו לכל כך פופולרית בין ישראלים רבים, שבכל יום זוכה כמעט כל אדם שלישי הממלא טופס צ'אנס. אם רוצים אז אפשר לבדוק סטטיסטיקה צ'אנס בסמארט.

בכמה זוכים ומה הכללים?

ההגרלות מתבצעות בצורה די תדירה, שבעה הגרלות במהלך היממה, שלושה הגרלות ביום שישי ושתי הגרלות במוצאי שבת. סכום הזכייה נקבע על פי סכום ההשתתפות, כאשר הסיכויים לזכות בשלושת הפרסים הראשונים היא די גבוה. ברב צ'אנס הסיכוי לזכות בפרס כל שהוא עומד על סיכוי של 1:2.4 ואילו בצ'אנס 1 הסיכוי עומד על כ1:8. כמות הזוכים הגדולה לא גורמת למפעל הפיס להפוך לרווחי יותר, אך הפרסים בהם ניתן לזכות במשחקי צ'אנס נעים בין כמה מאות בודדים של שקלים ועד לעשרות אלפי שקלים. עם זאת עלות ההשקעה יכולה לנוע בין חמישה שקלים ועד לחמש מאות שקלים, לכן חשוב לחשב גם את סכום ההשקעה בהתאם לגובה הזכייה בה נרצה לזכות.

סטטיסטיקה לא משקרת

במרבית מקצועות הספורט קשה מאוד לחזות את התוצאות השונות שעלולות להתקבל, בין אם מדובר בתוצאות כדורגל או בתוצאת כדורסל, אין לאף מומחה את היכולת לנבא מה תהיה התוצאה או מאיפה יגיע השער מהקרן בדקה התשעים. עם זאת בכדי לשמור על "כושר" ויכולת ניווט והכרה במשחקי הצ'אנס השונים חושב כן להתעדכן במספרים השונים, לדעת אילו כבר היו מה זכור ומה היו המספרים החזקים שהופיעו בפעמים האחרונות. לצד זאת חשוב גם לשמור על עקביות, בין אם בשיטה של בחירת המספרים ובין אם בסכום ההשקעה שאותו נרצה להשקיע. בדרך כזו נוכל להבין כיצד עלינו להשתפר, האם נכון לנו להגדיל את סכום ההשקעה או שלשנות את המספרים או כל דבר אחר.