האם עדיף לרכוש דירות במרכז וצפון תל אביב דרך מתווך או ללא תיווך??

קנייה של דירה מלווה בלא מעט תשלומים שונים, בין נהיה בצד המוכר ובין אם נהיה בצד הקונה חלים סעיפי מס שיש להכירם עוד לפני קניית הדירה. מבין הסעיפים השונים שבהם ניתן לפגוש יהיו מס שבח, מדרגות מס שונות ולעיתים גם היטלי מס שונים הנוגעים לכל אזרח על פי תשלומי המס. אך מלבד היטלי המס השונים שכרוכים בקנייה או במכירת דירה, מתווספים תשלומים שונים כמו קנייה דרך מתווך או נוטריון. ובחישוב המיסים והתשלומים השונים, עולה כמובן השאלה האם עדיף לרכוש דירה באזור כמו מרכז או צפון תל אביב, בעזרתו של מתווך או שמא עדיף לעשות זאת ללא עזרת תיווך?

יתרונות התיווך במרכז וצפון תל אביב

העיר תל אביב נחשבת למוקד חשוב עבור הישראלים, החל מסצנת האומנות שנוכחת בעיר ועד למספר לא מבוטל של חברות הייטק, ביטוח ורכבים. לצד כל אלו הביקוש ביחידות בעיר נמצא במרבית הזמן גבוה, מה שגורם לא פעם להאריך את זמן החיפוש אחר דירה באזורים כמו מרכז וצפון תל אביב. אחד מהיתרונות הבולטים בשירותי תיווך הינם היכולת להתאים את צרכיו של מבקש הדירה לשוק הקיים, בכך יוכל המתווך לקצר את הליך חיפוש הדירה לעיתים בצורה משמעותית וגם לענות על הצרכים המשתנים מבית ספר לילדים ועד לאזורי בילוי שוקקים. עם זאת חשוב לזכור כי חיפוש דירה בעזרת מתווך כרוכה גם בתשלום ובמרבית המקרים עלותו הינה 4% מסך שווי הנכס+מע"מ המחויב בחוק.

לרכוש דירה ללא תיווך

שירותי תיווך מתווספים כמו שציינו אל מנעד תשלומים במעמד קניית דירה או מכירה שלה, סכומים איננו קבוע מראש ונאמד באחוזי מסך שוויה של הדירה. באזור צפון תל אביב ממוצע דירה עומד כיום על כ3.8 מיליון שקלים, אילו במרכז העיר מחיר הדירות נע גם הוא בממוצע בין 3 ל 3.2 מיליון שקלים. לכן ברכישת דירה חדשה באזורים אלו, יש לקחת בחשבון כי אחוז התיווך עלול להיות יחסית גבוה ובהתאם למחירים. עם זאת חיפוש דירה בעיר כמו תל אביב בצורה עצמאית, יכול לעזור לא מעט בהכרת העיר ואף לעזור בחידוד העדיפויות של הרוכשים. למידע נוסף – https://yav.co.il/דירות-למכירה-בצפון-תל-אביב-ללא-תיווך/